Množství textů a studijních materiálů týkajících se metody BIM roste. Přitom pro každého zájemce o metodu BIM je důležité, vybrat si z nich ty správné. Takové, které odpovídají jeho aktuálním potřebám. S pomocí Databáze studijních podkladů si lze nejen udělat velmi snadno přehled o tom, co je k dispozici, ale také vybrat ty publikace, do kterých stojí za to investovat čas.
Metoda BIM už není žádnou horkou novinkou, ostatně její historie se píše více než půl století. Na vysokých školách se prací s informačním modelem věnuje pozornost už hezkých pár let. Zároveň je to ale oblast, která se stále vyvíjí a proměňuje. Nejen mezi studenty, ale dokonce i mezi řadou pedagogů se občas stále setkáme s představou, že BIM je „pouze nějaký software pro architekty“ nebo „jenom nějaký vzletný název pro 3D model“.
Realita je ale skoro na světelné roky vzdálená těmto představám. BIM, neboli Building Information Management, překládáme česky jako Správa informací o stavbě. Je to metoda řízení a správy stavby v digitálním prostředí stojící na třech základních pilířích, tedy Informačním modelu stavby (IMS), Společném datovém prostředí (CDE) a BIM Protokolu.
Prostor pro samostatné studium
Dnes je již pro většinu studentů naprostou samozřejmostí, že kromě znalostí a informací získaných na přednáškách (či v hodinách) je nezbytné sáhnout také po odborné literatuře. Pomůckou pro její výběr je Databáze studijních podkladů. Ta obsahuje přehled dostupné studijní literatury i dalších materiálů. V době vydání tohoto textu je jich k dispozici téměř sedmdesát, obsah bude ale pravidelně aktualizován a rozšiřován.
Pro snadnější použití umožňuje třídit informace podle několika kritérií, umožňuje si vybrat jen zdroje dostupné on-line, ty obsahující video či e-learning, ale také vybrat si podle úrovně znalostí nebo pokročilosti studenta. Jednoduše si lze vytřídit publikace vhodné pro vysokoškolské nebo středoškolské studium, případně pro programy celoživotního vzdělávání. Pedagogům středních škol pak určitě přijde vhod možnost zobrazit si jen ty publikace, které mají návaznost na kompetence požadované rámcovým vzdělávacím plánem (RVP).