Ve výuce vysokých škol stavebního zaměření se práce s informačním modelem v různých formách objevuje již téměř dvě desetiletí. Nicméně s postupující digitalizací i vývojem metody BIM se ukazuje potřeba jednak lépe sladit obsah vzdělávacích programů na jednotlivých vysokých školách, ale zajistit také, aby získané dovednosti absolventů odpovídaly potřebám projektových a stavebních firem. Spolupráce zástupců soukromého stavebního sektoru se vzdělávacími institucemi je nutná. Firmy, které budou BIM pozice vytvářet a budoucí BIM experty zaměstnávat, by proto ve vlastním zájmu měly pomoci školám co možná nejpřesněji specifikovat, jaké dovednosti od absolventů očekávají.
Přitom průzkum pořádaný odborem Koncepce BIM České agentury pro standardizaci (ČAS) ve spolupráci se skupinou EDU BIM na podzim roku 2020 ale ukázal, že velkou překážkou může být nedostatek odborníků. Stavební firmy pociťují již nyní velký nedostatek zaměstnanců s potřebnými znalostmi. Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že považují kvalifikaci pracovníků na pozicích souvisejících s využíváním metody BIM ve stavebnictví za nedostatečnou. Většina z účastníků průzkumu by uvítala rozšíření odbornosti především v praktickém používání softwarových nástrojů, znalosti datového standardu a práce ve společném datovém prostředí. Podle více než třetiny z nich může potřebnou odbornost poskytnout také vysoká, či střední odborná škola.
V současné době je v různé míře zastoupena výuka metody BIM ve všech studijních programech vysokých škol zaměřených na stavebnictví.
Aktuální situaci shrnuje dokument: Zpráva o aktuálním stavu výuky na jednotlivých VŠ