Příručka, která se věnuje úplným základům, bodům, které si každý, kdo chce začít využívat BIM a postupovat podle doporučených pravidel, musí zvážit a připravit. Jejím cílem je doplnit text vlastní normy a vysvětlit, co vlastně zavedení postupů podle této normy znamená.
Představení organizační struktury DSSSpolupráce a úkolyPrincipy tvorby DSSPrincip LOINIMS x DiMSKontext DSS v rámci celé Koncepce BIM - priority aktivit Koncepce pro rok 2022Celkové využití DSS - celkové schémaNávaznost DSS na DSŘ a zákon o BIMCCI a jeho návaznost na DSSOnline prohlížečka + spolupráce s CAD vendory v oblasti strukturovaných požadavků DSS.
Po půlroční intenzivní spolupráci v rámci týmu BIM EDU a po přispění prvních externích recenzentů je pro vás připraven dokument mapující potřebné znalosti a dovednosti v BIM na českých vysokých školách stavebního zaměření. Dokument vychází z RVP SOV oborů L0 A M–36 Stavebnictví, geodézie a kartografie a popisem potřebných dovedností se snaží logicky navázat na základy získané na středních odborných školách. Součástí týmové práce je rozsáhlý přehled dostupné studijní literatury.
Cílem tohoto dokumentu je uvést výčet a výklad zavedených pojmů ve stavebnictví, které souvisejí s oblastí oceňování staveb a smluvních cen. Vybrané pojmy zahrnují typy cen, nákladové tituly, činnosti a procesy, se kterými se bude v metodikách pro stanovení nákladů (oceňování) v rámci procesu BIM a tvorby digitálního modelu stavby pracovat. V řadě případů existuje více definicí a zdrojů, které popisují uvedené pojmy v kontextu jejich použití v různých oblastech ekonomiky, nebo oborů činnosti (průmyslu). Pro použití v tomto dokumentu byly zvoleny nebo upraveny výklady pojmů pouze v kontextu oceňování staveb.
Koncepce BIM - hlavní aktivity 2021/2022 pro společné jednání OTO týmů 9. 12. 2021využívání DSSDSŘ a využití DSS a CCICCI.
Své místo ve studijních programech českých vysokých škol si již metoda BIM získává několik let. Do výuky středních odborných škol stavebního zaměření se začíná v souvislosti s aktualizací RVP prosazovat také. Nese to s sebou řadu otázek, které souvisejí s odborností a s vývojem technologií, který je mnohdy rychlejší než tempo, jakým na něj dokážeme reagovat. Jaké otázky si kladou pedagogové, a jak na ně hledají odpovědi, si můžete přečíst v tomto bookletu.
Tato vstupní monitorovací zpráva obsahuje údaje k pilotnímu projektu ČVUT.
Prezentace 1. jednání OTO týmu oceňování: Co je IMS, DiMS,včetně vazebCo je LOIN?Datový standard stavebSpolupráce v rámci OTO týmu oceňováníOrganizační záležitosti
BIM EDU je pracovní skupina tvořená odborníky Agentury ČAS a převážně zástupci vysokých škol, která pracuje na souhrnném popisu požadavků na dovednosti
Tato vstupní monitorovací zpráva obsahuje údaje k pilotním projektům statutárního města Třince: spojovací krček ZŠ s budovou tělocvičny Jubilejni Masarykova ZŠ a MŠ a Centra pro aktivní seniory.
Aktualizace Koncepce zavádění metody BIM v České republice (dále též „Koncepce“ nebo „Koncepce BIM“) byla zpracována na základě usnesení vlády č. 1087, o plnění Koncepce zavádění metody BIM (Building Information Modelling) v České republice, ze dne 21. prosince 2022. Vláda tímto usnesením uložila zpracovat aktualizaci Koncepce zavádění metody BIM v České republice (dále též „původní Koncepce“) schválené usnesením vlády č. 682 ze dne 25. září 2017, včetně jeho následné změny provedené usnesením vlády č. 41 ze dne 18. ledna 2021.
Ke klíčovým důvodům aktualizace původní Koncepce náleží rozšíření konceptu BIM z původního zaměření na informační modelování staveb (Building Information Modelling) na širší oblast managementu informací o stavbách, včetně jejich souvislostí a vazeb v rámci vystavěného prostředí.
Požadavky na vzdělávání v oblasti BIM. Cílem průzkumu bylo zjistit názor odborné stavební veřejnosti na úroveň vzdělání v oboru managementu informací ve stavebnictví (BIM) na českých vysokých školách.